dimarts, 27 de setembre del 2016

Mumbai 2 i Goa

Hola de nou!!

Perdoneu per no haver escrit des de fa dies, però no he estat massa per "casa"... dilluns a la nit vaig agafar el tren nocturn cap a Goa. El dia anterior havia anat a la Salsa Party amb la Yulia i un seu amic. Vaig alucinar de la gentada que hi havia i de com de famós és aquest tipus de ball! El tren en teoria tenia una durada de 13 hores i mitja, però els fantàstics monzons van allargar-lo tres hores més... Abans de marxar de Mumbai vaig veure que la velocitat mitjana del tren és rapidíssima (40km/h)! A part d'aquest petit incident, el viatge va anar molt bé i vaig poder dormir tota la nit perfectament!

Un cop a Goa (ja eren quarts de quatre) la Janka, la meva segona couchsurfer, em va recollir i em va portar a casa seva. La Janka és d'Hongria, però va venir l'any passat a estudiar psicologia a l'Índia. Com que el seu nòvio només té visat turista, cada sis mesos n'ha de marxar dos, i ella aprofita per compartir pis amb viatgers, així no se sent sola. Després de deixar l'equipatge vam anar a menjar en un restaurant i vaig aprofitar per tastar el peix del qual m'havia parlat la Yulia. Aprofitant que érem vora del mar, vam anar-lo a veure, encara que ja era força fosc. Seguidament vam anar a casa i vaig anar a dormir d'hora, que estava cansada. L'endemà, diumenge, vam llogar una moto i la Janka em va guiar (conduïa jo, sense carnet perquè me'l vaig descuidar a Catalunya, cosa que no sembla importar-los gaire...). Vam visitar diversos llocs del sud de Goa, on viu ella. Tot i que de tant en tant plovia, no ens va impedir descobrir llocs molt i molt bonics. A la nit, vam anar a sopar amb una seva amiga i cap a dormir.

Ahir, vaig acompanyar-la al nord de Goa amb uns seus amics a gravar un vídeoclip. No és pas que sigui actriu, però un seu amic està estudiant comunicació i necessitaven algú per actuar. Va ser molt divertit de veure. Avui ella ha anat a la universitat i jo he aprofitat per anar a donar un vol pel poble i relaxar-me a la vora del mar. M'agarada molt el poble on viu (Majorda), perquè no és turístic. Des de diumenge que no plou, encara que tampoc fa gaire sol.

Demà torno a llogar una moto per descobrir el nord de Goa, aquest cop sola, i dijous a la matinada ja marxo cap a Hampi, una ciutat a l'interior amb unes ruïnes molt i molt boniques. Properament més detalls!

Aquesta és la primera impressió que vaig tenir del mar de Goa. Ja era fosc, però tot i així em va agradar molt. La sorra és finíssima, riu-te de la de l'Estartit!

Aquestes són les vistes des d'un temple i la Janka al mig! El camp que es veu és d'arròs. Hi ha plantacions immenses.

Aquestes són les vistes des d'un seminari de Raia. Quan anàvem per entrar, ens vam trobar un seminarista que ens va fer una ruta guiada per totes les instal·lacions. Una passada. Ens va explicar que antigament havia estat el palau de la reina de Portugal. De fet, Goa era una colònia portuguesa i, segons em va dir la Janka, actualment el 80% de la població encara és cristiana.

Aquesta imatge és de la gravació d'ahir. El vídeoclip va d'unes lesbianes, cosa poc acceptada a l'Índia, i, a part que les imatges han de ser molt subtils, els va costar molt trobar gent que hi vulgués actuar.

Per últim, una imatge graciosa. Aquest matí, estava llegint tranquil·lament a la platja quan de sobre he aixecat el cap i he vist que estava envoltada de vaques que pasturaven...

Petons i abraçades!

1. Hola de nou, Marta. Et puc dir que et tinc una mica d'enveja? De totes maneres, em sembla que tota sola no m'hi atreviria. Pel que expliques, cada dia va sortint rodó. No sé si només és una impressió, però les teves ratlles respiren calma i tranquil.litat. Una abraçada.

2. Hola Marta!!! Vas de la vella Anglaterra india a la portuguesa, colors i contrastos, expliques tot molt be em donen ganes de agafar l avio i venir, m alegro nina gaudeix d aquest entorn tant bonic fins aviat una abraçada����