dilluns, 3 d’octubre del 2016

Hampi i Anantapur

Holaaaa!!

He estat uns quants dies desconnectada, ja que no he tingut Internet. L'últim dia a Goa va ser força divertit, al matí de dimecres vaig anar de sud a nord conduint la moto sola per grans carreteres amb una qualitat força normaleta. A la tarda vam anar a una platgeta amb la Janka a comprar un regal pel seu nòvio i a prendre alguna cosa. L'endemà a les set del matí em sortia el tren en direcció a Hampi. El viatge va ser força pesat, però el poble s'ho mereixia.

Hampi havia estat una ciutat molt important pels voltants del 1500, malauradament els musulmans hi van entrar i van destruir-ho tot. Bé, simplement van corrompre els temples fent malbé algunes parts de les escultures. La religió hindú, en el moment en què les escultures a les quals resen estan una mica espatllades ja perden el poder. Així doncs, actualment, Hampi és un conjunt arquitectònic impressionant de temples i més temples, però que en la seva immensa majoria ja no serveixen com a lloc de culte.

El primer dia, vaig arribar pels volts de les cinc de la tarda i vaig travessar el riu amb una barca que et cobra 10 rúpies, ja que el poble està dividit en dos, essent la meva banda la part més turística (plena, pleníssima d'israelians). En arribar, el meu couchsurfer, en Gali, ja m'estava esperant i em va portar a una guesthouse, ja que no tenia prou espai a casa seva. Seguidament vam anar a un petit turó per veure la posta de sol. En Gali té una botiga de música i ha après a tocar nombrosos instruments amb l'ajuda dels turistes. Ja fa temps que es reuneix a l'hora de la posta de sol a un petit turó i toca música amb tothom qui vol. Aquella nit vaig anar a dormir d'hora, perquè estava cansada.

L'endemà, en Gali em va presentar una colombiana, l'Ivon, que es convertiria en la meva companya d'exploració de Hampi. Vam llogar un rickshaw i vam visitar tots els temples possibles. L'Ivon és professora de ciències socials i una apassionada de la història. Així doncs, vam passar-nos tot el dia visitant els temples de dalt a baix. El dissabte vam anar caminant a diversos punts d'interès. La gent acostuma a llogar motos per fer el trajecte, però ens venia de gust caminar i sort que ho vam fer. Vam anar a parar a un poblat i ens van convidar a fruita i vam poder parlar una mica amb la gent. Molt bonic.

Aquella mateixa nit, vaig agafar el tren en direcció a Anantapur (on hi ha la fundació Vicenç Ferrer). Com que el meu avi tenia una nena apadrinada, em feia molta il·lusió veure el treball que duen a terme. Com que vaig arribar a la matinada, la primera nit la vaig dormir en un hotel i el diumenge al matí vaig anar cap a la fundació. El diumenge és dia festiu, així que no hi ha cotxes que et portin a visitar. De totes maneres, vaig anar amb un grup de voluntaris a donar un volt per la ciutat.

Avui ja he començat a visitar, ja us explicaré l'experiència en una altra publicació, que aquesta ja s'està allargant massa i així us ho explicaré tot en una de sola. M'hi quedo fins el dia cinc d'octubre. Ara el moment foto:

Aquesta foto és d'una posta de sol des d'un bar a Goa.

Aquí a primera fila en Gali i alguns turistes que es reuneixen per la posta de sol a Hampi cada dia.

Aquests són alguns dels temples de Hampi. El primer és un garatge d'elefants.

Aquest era el palau de la reina i la que hi ha al meu costat és l'Ivon.

Espero poder escriure aviat per explicar-vos tota la feina que es porta a terme a la fundació. Pel que he vist avui, és una passada!!!

Fins aviaaaaaat

1. Ai!!! Kina gracia ke em fa ke siguis a fundacio Vicenç Ferrer t agradara molt Marta, Jo tambe hi tinc una nena apadrinada , ens hi varem estar uns 5 dies i varem estar molt be, la nena es diu Anitha, suposu ke ha canviat una mica desde ke vaig venir pero em va encantar👏🏻👏🏻fins aviat!!! I gaudeix de tot lo que va fer akest home tant marevallos Vicenç Ferrer

2. M'encanta :) veig que mai estàs estàs sola i que coneixes sempre a gente molt interessant. Lo de la història dels temples una passada. I la foto del temple i del garatge dels elefants jajaja. El que més m'agrada és lo de que es reuneixen cada posta de sol i toquen instruments etc em sembla molt pur i senzill.

Una abraçada guapa!

3. M'encanta :) veig que mai estàs estàs sola i que coneixes sempre a gente molt interessant. Lo de la història dels temples una passada. I la foto del temple i del garatge dels elefants jajaja. El que més m'agrada és lo de que es reuneixen cada posta de sol i toquen instruments etc em sembla molt pur i senzill.